Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Øv altså! Mis kørt ned......
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 17:42

Kære alle.


Ja så skete det..... I morges er en af vores misser blevet kørt ned - en rigtig dejlig hankat på 1 1/2 år! Han lå helt forskruet midt på vejen. UTROLIGT folk ikke lige gider hoppe ud af bilen og smide ham ind i rabatten eller gå de 40 meter fra vejen og op til vores dør og banke på.


At en kat bliver kørt ned er, hvad der kan ske og hvad man må forvente, når man bor så tæt på vejen, men at folk ikke har mere respekt overfor smådyr og deres ejere irriterer mig en anelse.


Så jeg måtte selv stå midt på vejen - højgravid - og samle vores kat op med en greb.



Og skulle nogen lige have en han killing i overskud, modtages han med kyshånd. For vores anden mis er nu helt alene.....


Mvh. Pia



Team Østerled

Fjordheste i konkurrence


www.123hjemmeside.dk/oesterled


0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen jamen
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 17:48

hvor frygteligt!!!! jeg hader transportmidler og dyr sammen!!

jeg er kun halv gravid (23uger) men ej jeg ville have det virkelig hårdt med at samle katten op, godt du fik det ordnet..

jeg har 4 missekillinger der skal have nye hjem, jeg har sat en pris på 250 (MEN PRISEN LIGGER PÅ INGEN MÅDE FAST) da jeg ikke ønsker at folk bare henter for at lade dem gå :) der er to smukke han misser.. på 12 uger..

0
0
Svar på denne tråd
 
 dibadubidadidum
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 18:11

Ja, det er så træls ;(


Min hunkat blev kørt ned for 2 år siden cirka , og bilisten kørte bare videre og den lå der med brækket ryg og stadig levende ;'s



Sofie



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor træls...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 18:12

hader sådan noget.


Kan se du bor i Dybvad....mine svigerforældre bor ved Præstbro og de har da to store hankillinger gående som sikkert gerne vil have et kærligt hjem ;o)


Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

og Logik Møldrup

Norske skovkattekillinger m. stamtavle sælges!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Misser.....
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 19:02

Ja det er bare sur røv..... Vi har mistet mange pga. vejen efterhånden - det har vi lært at leve med - men bliver stadig så harm over at folk bare kører videre. Kun EN gang har vi oplevet at bilisten stoppede op, men vi stod selv nede ved vejen, så det var nok derfor...


Jeg har vist allerede fundet en ny mis. Men tusind tak for alle jeres tilbud - dejligt vi kan hjælpe hinanden .




Pia




Team Østerled

Fjordheste i konkurrence


www.123hjemmeside.dk/oesterled


0
0
Svar på denne tråd
 
 10 tegn.
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 20:07

Kender det... Vores lille killing på 12 uger blev kørt ned i sidste uge.. det er bar så trist.


Mvh Stald Østergård


Vores Hjemmeside :

oestergaard.upfront.it/Forside




SØGER : Pæn ridehjelm. Pb hvis du har en til salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralala...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 20:11

Åh nej, hvor er det trist :(

Sidder her og får det helt skidt, for vores ene killing har været væk siden i formiddags Håber han kommer hjem i morgen, men tror ikke rigtig på det...



Mvh. Cat - Stud.med.vet

Lækker Kieffer Lusitano dressursadel sælges.

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn.
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 20:27

stakkels jer :( men ærligt talt, hvordan skulle føreren af bilen vide hvor katten boede ?


Nanna


And the rain will kill us all

We throw ourselves against the wall.


Keep your friends close. Keep your enemies closer


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralala
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 02:05

Det er da synd for katten, i vidste jo godt det ville ske


Og i har lært at leve med det


Jeg gruer for den dag jeg kører en kat over, og den ligger og vrider sig.

Det er ik billisten som skal ha "hug", det er ejeren



Glem helsekost - Jeg behøver alle de konserveringsmidler jeg kan få..


En kat skal holdes på egen matrikel

Neutralisering af udekatte - en selvfølge!!



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 02:24

Raggie: Jeg kunne ikke være mere enig.


Alt for mange katte mister livet i trafikken, dette er også en af grundene til, at mine aldrig kommer udenfor, og dette selvom jeg bor langt fra vejen. Jeg tør simpelthen ikke lade dem gå frit, af frygt for hvad der kan ske dem.


Men når I ligefrem ved at det vil ske, og egentlig bare tager det som det kommer, forstår jeg ikke hvorfor I bliver ved med at anskaffe jer nye dyr.




- Sandra Skøtt

Bakkegårdens Beauty Star.

.. nobody will ever take your place girl <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 02:42

Puhh!

Jeg kørte selv en kat over for knap et halvt år siden, havde kun haft mit kørekort nogle måneder. Jeg har aldrig oplevet noget så frygteligt!

Jeg gik total i panik og gav mig bare til at græde, jeg var ganske ulykkelig!

Heldigvis var min veninde med i bilen, og bilen der kørte bagefter os holdte ligeledes ind til siden. Mor og datter der kørte efter os, så det ske, og sammen med min veninde, fik de styr på situationen.

Katten trumlede rundt under bilen, men var ikke død, lå bare på vejen og spjættede.

Pluselig kom der en mand ud fra en hæk, og gjorde en ende på dens lidelser.

Den blev lagt i et tæppe, og senere afhentet af falck.

Synes de (kan ikke sige vi, for jeg var ikke til noget nytte) gjorde, hvad de kunne.

Håber aldrig nogensinde jeg igen skal køre noget levende ned!

Jeg vil også sætte pris på, at katte blev holdt i indhegning, så "følsomme" sjæle som mig ikke skal opleve at køre dem ned.

Det blev en lang historie, men håber du får dig en ny dejlig kat, der må leve til dens dages naturlige ende.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 08:20

Det er trist når det sker.


Men hvorfor hegner i ik jeres haver ind eller får lavet en voiliere til kattene..


Mine forældre fik kørt 3 katte ihjel og hver gang var det min mor der måtte ud og samle dem op..


Den sidste kat var min mors dejlige store hankat Frederik som var smadret fuldstændig så hun næsten måtte skrabe ham af vejen.


Men hjem i haven og begraves det skulle han..


Men efter det fik de sat et kæmpehegn op i hækken.


Og den kat min mor har nu er snart 14 år og det er kun på grund af hegnet at hun stadig er i live ellers var hun sikkert også kørt ned..


Så få hegnet jeres haver ind på den ene eller anden måde hvis i vil undgå de blir kørt ned..



Vh Karina..

0
0
Svar på denne tråd
 
 ærgerligt er det
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 08:28

At en kat bliver kørt ned er, hvad der kan ske og hvad man må forvente, når man bor så tæt på vejen, men at folk ikke har mere respekt overfor smådyr og deres ejere irriterer mig en anelse.


men mon ikke billisterne er ligeså trætte af uansvarlige katteejere der ikke holder deres katte inde på egen matrikel som loven foreskriver de skal?



Udlejning af hestetrailer

Mangler du wrap, hø ma? Send en pb for mere info.


www.123hjemmeside.dk/qantico


Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 08:31

Okay I er vant til det.... og skal bare have en ny.


Fornuftigt.


Maria


ELEVPLADS SØGES (Dyrepasser)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sikke en trist oplevelse....
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 08:51

Vores gamle kastrat blev også kørt ned på en ret befærdet vej. De to vi har nu, er indekatte. De får en gang imellem lov til at komme med ud på trappen og i det forreste af have for at spise lidt græs. Men ud på egen kommer de eller nogen kat af mine aldrig igen. Jeg har simpelthen ikke hjerte til at miste mine misser.


Godt I har fået en ny killing....




Venlig hilsen Susanne og Sedoj

(En lille grå hest med en stor farverig personlighed)
Besøg ham på hans hjemmeside


Lige som så mange andre fotograferer jeg også

Hvitfeldt Foto

0
0
Svar på denne tråd
 
 jo hvorfor ikke
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 08:57

Ja det er bare sur røv..... Vi har mistet mange pga. vejen efterhånden - det har vi lært at leve med - men bliver stadig så harm over at folk bare kører videre. Kun EN gang har vi oplevet at bilisten stoppede op, men vi stod selv nede ved vejen, så det var nok derfor...


det er da godt i har lært at leve med det når nu det bare er kattene der må lade livet hver gang. Og igen... I blir harme... Tja det gør andre osse over kattene ikke holdes på egne premisser.



Udlejning af hestetrailer

Mangler du wrap, hø ma? Send en pb for mere info.


www.123hjemmeside.dk/qantico


Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jøsses....
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 09:51

Ja vi har alle vores meninger, det er det gode ved HN og vi respekterer alle for netop at have deres meninger og livsstile....


Vi bor på landet og har den holdning at katte ikke skal spærres inde. Nu har vi boet her i 8 år og har mistet 5 katte på vejen, og 10 katte er nok rendt i skoven. Vi fodrer dem og passer dem godt, så jeg vil ikke mene de forsvinder fordi vi passer dem dårligt.


Vi har katte fordi vi ellers ville have 1000 mus, som ville rende ind i stuehuset.


Vi forsøger at holde dem inde i staldene, men de skal altså også have mulighed for at gå i marken og jage og komme ud og skide.










Team Østerled

Fjordheste i konkurrence


www.123hjemmeside.dk/oesterled


0
0
Svar på denne tråd
 
 Katte...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 10:00

Det er så trist når sådan noget sker, og nogle rammer det hårdere end andre... For nogle er katte 'bare et dyr' og for andre er de som et familiemedlem...


Jeg mistede selv en dejlig kat for ca 3 måneder siden. Hun var heldigvis lagt pænt ind i rabatten, og jeg kunne se hun havde brækket halsen med det samme, så hun har heldigvis ik lidt.

Men jeg tudede længe over hende og savner hende rigtig meget.


Så for mig er det lidt svært at forstå man virker mere eller mindre ligeglad og bare får fat i en ny, der måske bliver kørt over næste gang...



R.I.P Mispige. 14 april 2005- 17 august 2008

www.indigo.org/ rainbowbridge_ver2.html


If you don't know me, don't judge me


Heidi


Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd
 
 PiaBS...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 10:00

nei iflg. loven skal de KUN være på JERES egen matrikkel og længere er den ikke. Skide i marken- ja jeg elsker osse hø med kattemøg i til mine heste. Nej en kattebakke er til at skide i.



Udlejning af hestetrailer

Mangler du wrap, hø ma? Send en pb for mere info.


www.123hjemmeside.dk/qantico


Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jøsses.....
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 10:14

Kattene er IKKE BARE et dyr for os. De kommer skam også med ind og vi har kvalitetstid sammen hver dag, hvor den står på børstning og nussen.


Vores misser må gerne skide på vores marker - det gør hestene jo i forvejen, og de har skam også en kattebakke til at skide i.


Vi får ikke BARE fat i en ny. Vi har en mis som går helt alene, han er da nød til at have sig en makker - eller skulle vi måske køre til dyrlægen med ham og få ham aflivet så han ikke også pludselig ligger på vejen, fordi vi er ganske ansvarsløse.........





Team Østerled

Fjordheste i konkurrence


www.123hjemmeside.dk/oesterled


0
0
Svar på denne tråd
 
 Katte...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 10:22

..Skal ikke spærres inde i hverken et hus eller en lejlighed. De skal da have lov at leve så naturligt som muligt!

Så må folk jo selv afgøre, om de mener at de bor så forsvarligt, at de kan holde katten, så den ikke generer naboer eller har mulighed for at rende ud på den nærmeste motorvej!


Vi vil da heller ikke have, at vores heste skal stå i boks 23 timer i døgnet, i frygt for at de ville få en skade på folden.


Bare min mening


"No man is worth your tears, and the one who is, won´t make you cry"


Aloysius - Elsket og savnet. Hver eneste dag.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ved ikke
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 10:23

Hvor I bor, men der er ret mange der bortgives her på HN under bortgives.





Illum

*



0
0
Svar på denne tråd
 
 det er kattens
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 10:26

natur ikke at sidde buret inde!! derfor,. min have er da hegnet ind,, til min hund.. det kan umuligt holde min ungkat inde... folk der kører katte ned kan prøve nærmeste hus ! spørg om de mangler en kat eller om de ved hvis kat det er , svære er det da ikke!! ved ingen noget, så læg katten ind til siden så den kun skulle køres over engang!!! og tjek da om den er øremærket! ! alle kan komme til at ramme en kat, ikke alle katte ved hvor farlige biler er, og det er hvad der kan ske, men at lade katten ligge og blive kørt over igen og igen ,, ej ejej så er man for dum..


Mangler du en killing? jeg har 2 drenge og 2 piger på 12 uger, de mistede deres mor da de var 3½ uge, de blev fundet 4 dage efter deres mor blev kørt ned og så kom de til mig<3 nu skal de ud og have nye hjem ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Illum
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 10:27

Men vi har fundet en ny mis (jeg har kigget under bortgives, men de var for langt væk).....


Pia




Team Østerled

Fjordheste i konkurrence


www.123hjemmeside.dk/oesterled


0
0
Svar på denne tråd
 
 Okay, og
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 10:28

Det var godt :-)





Illum

*



0
0
Svar på denne tråd
 
 meget muligt
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 10:40

men hn folket har travlt med hestelov og andre love skal overholdes - men mht katte er loven ligegyldig- Underlig mentalitet at besidde.



Udlejning af hestetrailer

Mangler du wrap, hø ma? Send en pb for mere info.


www.123hjemmeside.dk/qantico


Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stute.....
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 10:55

Jeg har også sagt til vores misser at de kun må gå på vores marker og IKKE på vejen og naboernes marker. Men de vil altså ikke høre efter.....



Mine heste står også i spiltov......






Team Østerled

Fjordheste i konkurrence


www.123hjemmeside.dk/oesterled


0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 11:34

Hvorfor er det lige, at det kun er naturligt for katte at løbe frit?

Der ville lyde et rama-skrig, hvis en person holdt hunde på den måde, eller for den sags skyld....kaniner.


I DK køres ca 70.000 katte ihjel hvert år. Hver time køres der 8 katte over, altså er der siden dette indlæg blev oprettet, kørt 144 katte ihjel. Og det er langt fra, at katten dør med det samme. De ligger oftest og lider med store smerter.


Katte der går frit, de udsættes for trafik, sygdomme (specielt ikke neutraliserede katte), psykopater, hunde, jægere....


"Ansvar er så svært at ha, derfor er det skaffet af" - "Hvor der er vilje, der er der vej"


.....men det er jo "bare" en kat.


Kattelov NU



Glem helsekost - Jeg behøver alle de konserveringsmidler jeg kan få..


En kat skal holdes på egen matrikel

Neutralisering af udekatte - en selvfølge!!



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 11:34

min mening er følgene:

Kører man en kat over prøver man at finde ejeren, evt. smide en seddel i postkassen (hvis der ingen er hjemme) med at man har kørt en kat over og hvordan den ser ud og hvor den ligger. Personligt har jeg prøvet at køre en kat over og der brugte jeg en time på at rende rundt og banke på døre indtil jeg havde været alle husene i nærheden rundt. Og endelig fandt jeg ejerne som så boede i det første hus jeg havde været henne at banke på men de havde ikke lige gidet at åbne, så jeg smed en seddel i deres postkasse og den havde de så gået ud at tage da jeg var væk igen. Men jeg kom da til at snakke med dem langt om længe. At de så var ligeglade med katten og at jeg var ved at eksplodere over det er en helt anden sag. (katten var ikke død, men jeg kunne ikke få fat i den da den løb hver gang jeg kom ca 2 meter fra den)

En kat skal ikke holdes indespærret det er ikke en kats natur. Jeg synes faktisk det er dyremishandling at holde sin kat inde hele tiden. Den skal da have lov til at komme ud i naturen og fange mus og hvad en kat ellers får tiden til at gå med.

Jeg tænker lidt når folk siger at deres kat/katte er indekatte fordi de ikke vil have der skal ske noget med dem. Men helt ærligt er det dyrets velfærd man tænker på her eller er det sig selv man tænker på. Bare fordi man ikke kan magte at skulle miste sin kat så skal den holdes indespærret og ikke opleve en skid. Helt ærligt!!!!


vh christine


0
0
Svar på denne tråd
 
 torun..
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 11:44

Nu holder de fleste ik bare kat indenfor, som en hund holdes. De får kradsetræer, en kammerat, hylder/huler og bliver aktiveret når de er vågne (en kat sover altså 16 - 18) timer i døgnet.


Og igen har rigtig mange katteejere en voliere eller hele haven indhegnet.


Og det er da netop kattens velfærd der tænkes på, når katten holdes på egen matrikel


"Men helt ærligt er det dyrets velfærd man tænker på her eller er det sig selv man tænker på. Bare fordi man ikke kan magte at skulle miste sin kat så skal den holdes indespærret og ikke opleve en skid. Helt ærligt!!!!"


Jøsses en udtalelse/fordom



Glem helsekost - Jeg behøver alle de konserveringsmidler jeg kan få..


En kat skal holdes på egen matrikel

Neutralisering af udekatte - en selvfølge!!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 11:45

Lige mht. hunde, så er det da vist de færreste der holder hunde indespærret i hus/lejlighed, og ikke lufter dem i naturen, hvor de har mulighed for at løbe frit og opleve verden!


Der er jo også en anelse forskel i kattens og hundens adfærd og måde at leve på.


"No man is worth your tears, and the one who is, won´t make you cry"


Aloysius - Elsket og savnet. Hver eneste dag.

0
0
Svar på denne tråd
 
 katten skal
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 11:47

ikke holdes indespærret for det er ikke dens natur... Længe skal man lede efter nogle så dobbeltmoralske og underlige mennesker at høre på som det til tider kan være på hn.


Katten skal ikke være indespærret for det er ikke dens natur- nej meget vel. Men så spørger jeg om fæg.


Er det hestens natur at blive reddet på? Er det dens natur at stå i boks? Er det dens natur at få korn?


Er det hundens natur IKKE at rende frit som katten tilsyneladende skal ha lov til fordi andet er unaturligt for den og det er synd? Er det hundens natur at få tørkost?


Er det fuglens natur at sidde i et lille bur i stedet for at flyve frit omkring?


Skal kaninen så osse slippes fri i naturen fordi det nu engang ER dens natur?


Hvis det ER så synd for katten KUN at være i voliere el være indekat- el at den kun ahr en indhegnet have (som man kan lavfe så katten ikke kan komme ud og man derved osse kan overholde loven), HVORFOR sys i så de ter i orden at holde de andre dyr på nøjagtig samme måde, som jo netop IKKE er spor naturligt for dem?


Nej jeg ahr ikke ondt af dem vis katte køres ned når de IKKE vel at mærke holder dem på egne matrikler. Jeg ahr ondt af kattene - det er dem der ofte lider og mister livet.



Udlejning af hestetrailer

Mangler du wrap, hø ma? Send en pb for mere info.


www.123hjemmeside.dk/qantico


Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åhh...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 12:08

Mon ikke bare denne tråd skal stoppes nu...


Nej, vi kan ikke give dyrene (eller for den sags skyld os selv) lov til at leve 100% naturligt - men jeg mener helt seriøst, at man skal gøre hvad man kan, for at det ligner så meget som muligt.


Dyr skal holdes under ansvar og på den mest optimale måde.

...Og man skal IKKE bare have dyr for at have dyr, hvis man ikke kan tilbyde dem de rette betingelser.




"No man is worth your tears, and the one who is, won´t make you cry"


Aloysius - Elsket og savnet. Hver eneste dag.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åhh ha
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 12:27

Åhh ha.


Jamen lad mig lige spørge, en stor fold, eller en stor indhegnet have? Hmm... Er det ikke nogenlunde det samme?

Hvad der kan ske når en kat render i naturen:

-Bliver kørt ned.

-Slås med andre katte/dyr, hvilket KAN forårsage voldsomme skader

-Smittefare fra andre katte. Hvilket kan være fatalt for kattens helbred, såsom kattesyge, herpes, FIV/FeLV m.m.

-Ikke neutraliserede hunkatte bliver alt for ofte drægtige.

-Ikke neutraliserede hankatte går og parrer områdets hunkatte, ofte sin egen mor, hvis hun lever i nærheden (hvor stor er indavlsprocenten mon?)

-M.m.


Hvad katten ikke kender til, har katten ikke ondt af. Katten lærer først at være en kat fra den er 3-8 uger gammel (prægningsperioden), hvis den i den periode ikke har været introduceret til udelivet, vil den heller ikke få trangen.

Hvis den tilgengæld altid har været vant til at komme ud, og man så pludselig holder den indespærret, ja det er synd. Men en stor indrammet have kan gøre det.


Indekatte bliver aktiveret, således de ikke mangler noget i deres liv. De får klatremiljøer, liggepladser, masser af legetøj, en legekammerat m.m.

0
0
Svar på denne tråd
 
 d.v.s....
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 12:32

...Hvis man tog en hundehvalp og holdt den inde fra starten, så ville dens natur og adfærd aldrig fortælle den andet, end den selvfølgelig var født til at være inde resten af dens liv!?


"No man is worth your tears, and the one who is, won´t make you cry"


Aloysius - Elsket og savnet. Hver eneste dag.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 13:09

Nej netop så den mad hvad de ikke har prøvet har de ikke ondt af, den holder altså ikke.

og forøvrigt er det heller ikke kun katte det er synd for det er alle dyr der bliver holdt indespærret uden at komme ud.


vh christine

0
0
Svar på denne tråd
 
 torun...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 13:35

der er ingen der snakker om ikke at komme ud- blot premisserne de kommer ud på.


hundene må jo heller ikke rende frit alene vel. Men gårdsplads lukket og en tur i snor er ok- det samme gælder så for katten.



Udlejning af hestetrailer

Mangler du wrap, hø ma? Send en pb for mere info.


www.123hjemmeside.dk/qantico


Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen indekatte kan jo sagtens...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 14:14

komme ud, som jeg også skriver, så kommer vores også ud... Men nu er der nu engang en lov, der hedder at katten skal holdes på egen grund. Hvorfor skal den lov ikke overholdes, når det gælder katte?? Der er jo ramaskrig, når Zeus (hund) en sjælden gang har været løs.


Og vores katte smutter ikke ud medmindre vi er med. Vi kan have døren til at stå åben, og de går stadig kun ud på trappen. De synes det er en stor og farlig verden derude, og det har jeg det faktisk godt med.


Ja, jeg har katte for min skyld, ligesom jeg har hund og hest for min skyld. Ingen af dyrene kan jeg give et 100% naturligt liv, men jeg gør det nu engang så godt, som jeg kan.


Vores katte bliver aktiveret, og har diverse legetøj, huler osv. Også kommer de selvfølgelig ud og kigger lidt på verden.


Så Tourun mine katte oplever mere end en skid, men de oplever ikke at slås med andre katte, blive jagtet og tygget i af hunde, blive skudt efter af skydegale unger, blive kørt osv. Og sidst men ikke mindst så overholder jeg loven i henhold til at have kat på egen matrikel....




Venlig hilsen Susanne og Sedoj

(En lille grå hest med en stor farverig personlighed)
Besøg ham på hans hjemmeside


Lige som så mange andre fotograferer jeg også

Hvitfeldt Foto

0
0
Svar på denne tråd
 
 Susanne ♥Sedoj♥
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 14:20



Udlejning af hestetrailer

Mangler du wrap, hø ma? Send en pb for mere info.


www.123hjemmeside.dk/qantico


Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 nu stod der
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 14:35

jo netop intet om, at kattene ikke kan komme ud.


Hunde og kattes instinkter er ikke det samme.

Katte er kun født med evnen til at sutte, stortset alt det andet lærer de fra mormis, søskende og andre katte/dyr/mennesker som de møder mens de er 3-8 uger.


Selvfølgelig har de da nogle basale instinkter, men du ser sgu ikke en indekat stå og hyle ved døren for at komme ud, ligesom en udekat vil gøre. -Nej, den synes det er rart i sin lille lejlighed med evt altan eller terasse. Eller hus, med stor indhegnet have eller løbegård.


Husk lige, at nogle katte slet ikke vil kunne klare sig selv i naturen.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider